Chaweng Beach & Lamai Beach

Fredag: Vi kollade på Big Buddha, sen tillbaka och sola och bada vid poolen, på eftermiddagen började det spöregan så vi fick gå in. då blev det film!

Lördag:
vi åkte till Chaweng, kollade i affärer, shoppade lite, åt och sånt tralalalalaaa. sen gick vi till Chaweng Beach och stekte gärnet! det ör runt 35 grader och superhett! vadå lågsäsong..? köpte även väskan på bilden!

Söndag: vi tog en sovmorgon till klockan 9, sen tog vi en tuktuk till Lamai Beach där vi åt lunch på väääääärldens godaste ställe!! sen gick vi ner till stranden där vi sola och bada osv osv.

update: koh samui

nu är klockan typ 11 här. Vi bor på ett ställe som heter "Samui Heritage Resort & Spa" Det är typ som ett radhus som är sjuuuukt fint! det är en liten herrgård typ som vi bor på, väääldigt nice. vi kom till flygplatsen som var superliten och gullig typ 5 sen åkte vi hit så gick vi ut och åt middag och tog vi ett kvällsdopp i poolen! när man kommer in är det ett stooort rum med soffa (som är jätte hård haha sitter i den nu) och sen är det 2 rum, med en säng i varje och sen har varje rum ett varsitt badrum och sen finns det en gemensam utedusch också och ute toa hahah hänns helt fel att sitta där med massa träd runt sig och sen är det bara ett växttak liksom och någon liten vägg och sen är grannarna så här man ju inte sjunga precis :( haha allt för stunden nu!

sista dagen i bangkok

sitter nere i lobbyn på hotellet hör i Bangkok!
nu är jag riktigt trött på hotellfrukosten Ledsen anyway! idag åkte vi till ett ställe som heter Grand Palace det var maaaaaaaaassa tempel och buddhas ööööverallt haha! och då var man tvungen att täcka axlar och ben så man fick hyra en kjol typ och tshirt hade jag redan. som vanligt håller alla på att flörta och le och säger hello beautiful girl whats your name? haha de är så gulliga! vi åker tuktuk överallt typ för det är så kul de kör som galningar!

men iaf, det var verkligen hett idag och solen gassade enooormt mycket! men hade mina nya jeans shorts på mig fast blev supersvettig i dom. men så blev det så varmt typ 40 grader, att jag fick vattenblåsor på axlarna för jag hade ju bränt mig där förut. fast det blev små små blåsor, men många Ledsen så tog jag en handduk och gnugga och nu är de borta! fast nu flagnar jag på ena axeln! sen premiärbadade vi i poolen här, det var kallt..

nu har jag precis börjat på min sista bok sen får jag läsa böcker på thai haha! men jag kommer hem om 19 dagar, längtar hem nuuuuuuuu! btw, vi bor på 19onde våningen här och det är sjukt högt upp, tänk dom som bor högst upp på våning 32 haha!

blandade bilder från bangkok!

utsikten från fönstret, molnigt på kvällen vi kom dit

vattenmelon i en påse köpte man och sen fick man en pinne att äta med haha!

akrobatik show på zoo't

bebiselefant!

olika såna dääär

nu åker vi till koh samui!

kul att gå upp klockan 9 för frukost, kul att vänta i 4 timmar på taxin kul att sitta på flygplatsen i 2 timmar för flyget var försenat men kul att åka dit yeeeeeey!

prince palace hotel

nu är klockan typ 11 här på kvällen och jag sitter nere i lobbyn här på Prince Palace Hotel. höhö det låter vääärsta flådigt och det är det ;) ser ut som värts palatset och det är jätte stort, skulle gå runt och kolla, då fanns det liksom Tower A, B, C och sen Våning 7 - 32 och sen massa flyglar som heter typ A1, A2 osv haha så gick lite vilse..

men alltså det står jätte fint klädda män i uniform och håller upp dörren och kallar mig "madame" och det är super nice! sängarna är mjuka här och rummen bra, fast det var mysigare på det andra men det här är liksom ett höghus. det finns pool, gym (som kostar pengar.. :/), jacuzzi och massa mer. som vanligt är frukosten äöcklig typ men aaaaa. Det enda dåliga är att internet kostar 100 kr för 24 h och det finns bara mottagning här, alltså inte på rummet...

igår var vi på "Dusits ZOO" här i Bangkok. det var faktiskt kul! först kolla vi på någon elefantshow och vi kom in gratis för en som jobba där börja flörta med mig hah! *tur man är snygg*
sen var det 2 thailändare i typ min ålder som börja smygfota mig och le och ba hello beautiful, hello cutie osv.. de var läskiga för de följde efter oss heeela tiden men ändå gulliga liksom!

idag var vi på ett köpcenter! YEEEEEEEY!! först ett 8 våning med typ lite halvtrashiga kläder... fick med mig en mörkgrön lagom kort klänning och ett vitt linne med röda converse på.sen hittade jag ett par vita converse men de var slut i min storlek :( så köpte inte dom! och det här stället som hette Bobae Tower låg liksom granne med hotellet haha sicken tur Ängel men sen åkte vi taxi till Bangkoks största och finaste som ligger på listan över största köpcenterna I VÄRLDEN!!! shopheaven 4 me ?!?! hehe. men det var sviiiindyr, bara LV, prada, armani, burberry, gucci alla de där aaaasdyra lyxmärkena..

så gick vi till ett annat där det var liiite billigare iaf, men handlade mest på marknaden utanför! köpte korta, ljusa, slitna jeansshorts, 2 plånböcker - en LV och en Guess, sen 2 tshirtar! har på mig en nu för orkade inte med tighta kläder nu.. dock kollar alla på mig här för ja sitter i shorts och stor tshirt haha!

idag åt vi efterrätt på  Swenssens och jag åt någon grej det var vanilj, chokladglass sen grädde och oreo kaksmulor och sen browniebitar och grädde och chokladsås.. asså OGOD liksom haha fast man blev sjukt mätt och nu mår jag jätte dåligt Ledsen har gått upp massa känns det som men nu ska jag inte frossa liksom utan ta det lugnt med ätandet.. hehe.. annars kommer jag se ut som buddha när jag kommer hem..

imorrn ska vi åka till massa tempel och kolla på munkar, alltså inte vaniljmunkar och äppelmunkar haha! jajuste! igår, när vi kom hem från djurparken ville pappa "insupa kulturlivet på gatorna" som han sa, och med de orden gick vi iväg och gick typ vilse? hamnade i någon gränd bland alla som bor här och alla stirrade ut oss.. tur hotellet är så högt att vi såg det och gick åt rätt håll. haha såååå pinsamt!

på onsdag, 15.30 går flyget till Koh Samui där ska vi bo i någon suite med 2 sovrum och allt! vi fick 55 % rabatt efterssom vi bokade sista-minutem, vi bokade liksom nyss?

nu har min familj gått och lagt sig och jag ska gå härifrån, det börjar göra ont i rumpan nu :( men det säger jsg godnatt! men vi har internet imorrn också till klockan 21 så ska blogga mer då, med bilder osv.

min fina tröja hahaaaaaaaa lets get drunk motherfuckeeeeeeeers

bangkok

idag är det lördag och dags för hemfärd!!! nej jag bara driiiver vi ska vidare i thailand!

har precis packat klart min väska och duschat så nu sitter jag och dricker redbull och lyssnar på musik och läser bloggar.

om en halv timme kommer taxin och så ska vi åka till flygplatsen, tar ungefär en timme, sen vänta i 2 timmar och äta något och sen 15.15 går planet tiiiiiiiiill.......... BANGKOOOOOOOOK. vi ska bo på ett fyr stjärnigt hotell någonstans mitt i röran! får se vad vi hittar på sen, vi ska iallafall till ett stort köpcenter imorrn tror jag. liiiiite jag kommer shoppa då hehe.

som sagt är min syster sjuk så hon sover mest hels tiden och äter gurka och vattenmelon bara.. stackaren!

är själv på hotellrummet så dunkar dom här låtearna högt ur mina gryyyyymma dator högtalare!!! haha..

pictures

sitter och lyssnar på musik i syrrans lurar haha! chattar och kollar på bilder från dagarna här :) här är några blandade baraaaaaaaa!

solaaaa

fotmassageeeeeee

bada efter jag tränat, hääärligt

äckliiiiiiiiig!

R A I N

godmorgon i sverige och godeftermiddag i thailand!
idag regnar det.. det är ju tråkigt, men en sån här dag behövdes! först gick jag och pappa och åt frukost och mamma var kvar med kajsa, för hon blev sjuk under natten.. :/ sen chillade vi på rummet, började läsa på en ny bok också. sen gick jag ut och fotade regndropparna för det var så sjukt fint nu efter regnet! sen bytte jag om och drog till gymmet här på hotellet, sprang ni 40 minuter, aaaaaaaaas skönt! det behövdes verkligen har ätit så himla mycket onyttigt nu i sommar :( chips, godis, fika, glass, onyttig mat, skulle kunna rabbla upp 50 saker till men det orkar jag inte nu haha.

men visar nååågra av bilderna jag tog :)

massage

idag gick vi upp runt 9, sen frukost (börjar tröttna rejält nu och äter bara frukt och rostat bröd nu typ...) sen la vi oss vid poolen! det stod på en sida att det skulle regna torsdag, fredag, lördag söndag men det var super bra väder! så vi sola, bada, sola, bada huuuur länge som helst. när vi kom in hade jag bränt mig rejält på axlarna så var alldeles öm då :( fyllde på med solkräm och sen gick vi ut och kolla lite i affärer här i Kata. fick med mig en bh för 20 kronor, soft. sen åt vi lunch, det var så starkt att jag började gråta och hostade jätte mycket :( men är man i thailand så är man!

sen gick vi och duscha för det är så kvavt ute, liksom 90 % luftfuktighet? skulle kunna börja regna men icke! för det var klarblå himmel heeela dagen och strålande sol, men kvavt... sen gick vi till något ställe där fick vi helkropps oljemassage och jag & pappa fick aloe vera behandling eftersom vi har bränt oss. och nu känns det ingenting! fast kan inte ha vanlig bh så går runt med bandeu bikini istället men det är mycket skönare! dock har jag trekantsbikini rand OCH bandeubikinirand nu haha men det jämnar ju ut sig sen, ska liksom vara här i 3 veckor till ;)

på kvällen läste jag ut min bok "sex veckor", väldigt bra fast typ strandläsning liksom, inte så spännande. 4/5.

jag är bleeeeeeek och bränd och ser ut som en finne utan solskyddskräm.
idag på dagen

nu på kvällen, hahah helt rufsig i håret och trött

nya bikinin och modellen herself

sen en banan jag åt i vattnet hehe

och sandiga fötter

tidsinställt inlägg för vet inte när jag bloggar nästa gång... :/

phi phi islands

hejsan! nu blir det bara ett snabbt inlägg men även några bilder i slutet! idag gick vi upp klockan 6 -.- så jag är väldigt trött nu, klockan är 9 på kvällen här haha... för att sen vid halv 8 åka med en buss runt och hämta annat folk för att sen åka till Phukets Marina där väntade en stoooooooor båt så åkte vi i en timmemed speed boat och jag hade mina nya shorts på mig och det var lite halvmolnigt, men hade smörjt in mig på axlar och ansikte iaf! men inte benen...

men sen runt 10 blev det suuuuuper varmt!! och då brände jag mig på benen och axlarna. såklart. så åkte vi runt till massa öar och matade massa vilda apor, sen var vi på en strand med ett av världens blåaste vatten, sen snorkla vi på  ett annat ställe och kollade på gamla grottor. sen åt vi lunch, äckligt :( sen solaaa och badaaa i det härligt blåa vattnet.

alltså vi åkte en sån där ordnad sak för tursiter man åker till Phi Phi öarna typ monkey beach, maya beach, viking cave osv osv och badar, snorklar, solar, chillar, äter frukt och bara leeeeeever!

longboat, Maya Beach

fruitshake watermelon, yummieeee

jag,mamma, syster Maya Beach

Snorkla på något ställe. underbart!

sola och bada på Bamboo Island e nice

yey

allt för idag! på lördag åker vi till bangkok, hoppa jag har internet då! annars blogagr jag någon annan gång, men håll utkik! puss på er!

dåliga webb bilder

säng

balkong med pool

update

snabb update:
vädret ska tydligen suga nästa vecka :( men idag, imorrn, torsdag ska det vara fint så vi ska typ åka till massa öar då haha! sen på lördag fltger vi till Bangkok och stannar några dagar. sitter vid min egen dator nu och vi ska snart ut, klockan är ju 12 här och vi har nyss ätit frukost. muuuuums!

phuket

sitter i thailnd nu pa nagot stalle med gratis internet, jag har vunnit stjarnpriset som det hette men vi har inte fatt det en.. forst ska nagon gubbe prata med oss om olika resor till olika oar blablablaaaa. antingen har jag vunnit en laptop, 20 000 bath eller en resa vart vi vill. men det far jag veta sen :) hotellet har iallafall gratis wifi sa jag har internet pa hotellrummet yey! sov typ inget pa flyget och det tog ett dygn att aka allt som allt inklusive vantetid, flyplan, taxi osv. men nu ar vi iallafall pa Phuket och ska snart ga till Kata beach och bada och soooooola. hehe jag har redan hittat 2 bikinisar som jag vill ha, en med amerikanska flaggan och en virkad. forresten sa har jag atit typ heeeela tiden och gatt upp 3 kg gissar jag pa?  kanns sa.. usch, tur det finns gym! jag och mamma ska gymma nagon dag :)

pa lordag ska vi vidare fran phuket men vet inte vart.. nu ar det bara 3 veckor och 5 dagar tills jag komemr hem!

mot arlanda!

packat heeeeeelt klart och har nyss duschat, är jätte taggad på att åka nu!! kommer shoppa feeeeeeeeeeeeeett mycket och ÅÅHHH!! ska sola sjukt mycket och fota jätte mycket!! planet går runt 9 ikväll men vi ska åka nu för att checka in och sen äta middag osv. älskar att åka flygplan hehe.

kommer ihåg för ett tag sen när det var 8 veckor kvar.. det känns som igår. jag kommer sakna alla så himla mycket!!

en bild från när jenny fotade mig!

kanske död

nu är jag förmodligen i thailand och har kommit till hotellet. om jag har dött i en flygolycka så älskar jag alla mina vänner, familj, pojkvän! ska blogga så fort jag kan. första dagarna kommer vi nog ligga vid poolen och steka, hoppas det är fint väder! för det är ju lågsäsong nu på sommaren :(

men pusshej och några fina mobilbilder från förra veckan!

1998

2011

oreoooooooo!

första gången jag åt de någonsin! oj så goda :D

fredag, 1 fucking dag kvar

lyssnar på musik, precis packat klart och ska snart laga mat! blir köttbullar och makaroner haha. sen ska jag och rasmus nog kolla på Irene Huss filmerna heeeela kvällen och natten för de är ju så grymma!! hzr hunnit baka en kladdkaka också muuuuuums.

imorrn åker vi runt 4 hemifrån, ska handla lite inför flygresan och sen till arlanda! checka in, äta middag, taxfree shoppa och handla på pocketshop. ett måste när man flyger ;)

jag hoppas verkligen det finns internet på hotellet, annars kommer jag gå till ett internet café och snacka skype, kolla fb och blogga blogga bloggaaaa. har fått ett 10 km långt mail av jenny med tips eftersom har varit där typ 10 gånger. tack sötis!

2 dagar kvar

endast 2 dagar kvar, jag har panikångest. vill inte åka, vill inte lämna alla! kommer ha det superbra i thailand dock men jag kommer sakna alla fina vänner + pojkvän super mycket.

nästan packat klart iaf, bara det sista kvar nu! håller på att lägga över låtar på mp3n (eftersom jag inte kommer ha med mobilen) och har laddat ner massa filmer. självklart kommer jag ha med datorn för att kunna lägga över bilderna på den. på lördag ska jag köpa godis och såna saker hihihhiihihih.

jag har nyss rensat min dator på bilder för jag hade nästan 25 000 stycken... nu har jag bara 17 000 :)

tråkigt inlägg men har inte mycket mer att skriva... gammal bild!

film

äcklig och lääääääääääskig men bra!

fan vad vi är störda

haha sär

g to the ammelfarmor

var hemma hos farmor & farfar på middag och träffa min gammelfarmor connie som var på besök här, egentligen bor hon i Bollnäs. hon är värsta tuff hon gillar metallica och snabba bilar + att hon är konstnär. 92 bast stackaren. så gullig <3

middag på freja igår

3 för 25

och The hills have eyes. puss

ps. rasmus var jätte snäll och cyklade och köpte på ica.. sen tävla han med en bubbla på vägen hem...

snäll pojkvän

han skulle visst bara kyssa mig... HIHI

hårt

Jag: suck, livet är hårt
Rasmus: jag vet. speciellt på morgonen!
Jag: hahaha

livet är hårt

här sitter jag och försöker vara en duktig bloggerska!! fotar mig i webben, fotar dagens outfit och läser bloggar.. men vad gör inte pojkjäveln då?!? förstör mina bilder och spelar lufttrummor så man skakar och inte kan läsa.. jag sa han inte fick vara med i bild, men tror ni han lyssnar..? NEJ. suck livet är hårt.

DESTROYED PICTURES!!!!!

BRA BILDER NÄR HAN ÄR BAKBUNDEN OCH INSLÄNGD I GARDEROBEN...

PARRY HOTTER!!!!!

idag är det tisdag och klockan är lite mer än 3, det betyder att jag har varit vaken i 3 timmar. eller aa, vi. men så blir det när man är uppe till 4 och läser kp tidningar och kollar på bilder...

när vi gick upp åt vi pågenlimpan med skinkost, goooooodaste alltså.

sen cyklade vi till nicksta för det var så himla varmt! men när vi solat ett tag kom världens största moln så det blev kallt.. då drog vi hem istället. dumma väder :(

klockan 19 ska vi vara nere i hamnen för vi ska äta middag med hans familj på Kroken eller Freja eller såååå. sen ska vi kolla på harry potter och dödsrelikerna del 1 och sen del 2! yeyyyyyy! ska äta så mycket popcorn så jag sprängs!!!

hahaha!

En gammal man gifter sig med en yngre kvinna och trots att de är jättekära i varandra så kan inte kvinnan få orgasm när de älskar. De går till en psykolog för att få hjälp och får rådet att hyra in en ung, snygg man som ska vifta en handduk över dem medan de har sex. Paret tycker att det låter lite märkligt, men eftersom de är desperata gör de som psykologen har föreslagit. Men trots de nya försöken med den handduksviftande mannen i högsta hugg så går det i alla fall inte för kvinnan. Desperata att nå resultat byter gamlingen och handdukskillen plats. Kvinnan och den yngre mannen sätter igång omedelbart får hon en jätteorgasm. Hennes gubbe tittar på den yngre killen hånflinandes och säger:

- Där ser du grabben, så ska en handduk viftas.

skräckupplevelse x 2

fick två skräckupplevelser igårkväll/natt när jag skulle på toa... först det här äckliga djuret som jag inte ens vet vad det är..? ropade på rasmus och skrek att det var en spindel med klor på väggen och det första han säger är "hämta kameran" -.- jag menade att han skulle döda den. hemska djur. sen lite senare var det en gigantisk spindel, alltså kroppen var stor och tjock som värsta mördarspindeln, ingen långben.. usch..
sen en random bild från middagen :)

gårdagen och idagen

jag och emma drog ut runt 7, då sola vi vid gröndalsviken vid båtarna och snacka. sjukt mys! sen kom sebbeeeee och vi drog till ringvägen och badade i drottningviken, det var kallt i början men sen blev det ganska skönt :)
21.55 gick vi in på ica och det stänger 22.00 haha! sebbe köpte pizza och vi köpte taco chips muuuuuuums! sen chilla vi vid sebbe och sen runt 11 drog jag hem, vi skulle egentligen sovit hos mig men jag ska ha släktgrej idag runt 3 så det gick inte :/
nu är det exakt en vecka kvar tills jag åker till thailand!! IIIIIII KOMMER BLI SJUKT NICE!!!

nu ska jag plocka ur diskmaskinen, mata kaninen, och sen lägga mig och sola och vänta på gästerna!
sitter även och kollar igenom lite bilder jag tagit. nåååååågraaaa. klicka för att se större.

svar på kommentar

svar: hej anonym! det vore kul om du berättade ditt namn? :) den är köpt på h&m för ett år sen så den finns nog inte nu... ha de bra!

igår ute på sjön!

torsdagkväll

nyss kommit hem från rasmus, fick skjuts efter vi hade handlat på ica. vi hade iskrig där inne hahahah. vi badade, åt jordgubbar, åkte ring, skrattade, badade mer och mer och mer. suuuuper skönt i vattnet :)

Dagens frisyr

thailand !

jag, emma, clara vakna runt 11 då åt vi emmas mammas frallor muuuuuuuums! sen drog jag hem, duscha och sen sooooooola jag. blev lite småträning på gräsmattan också. gilla.

målade tånaglarna också, hääärligt korall fina nu! sen kom min familj hem också, en vecka sen jag träffa dom. vi pratade lite om vad som hänt & vad som ska hända.. fullspäckad tid framöver! i helgen var mamma & pappa och köpte nya resväskor och ville pappa köpa 2 skrikrosa väskor till mig och syrran men mamma sa nej.. det blev tråkgrå istället -.-
vi pratade om thailand också.. lördag den 16/7 klockan 20.40 lyfter planet från Arlanda mot Helsingfors, där ska vi byta plan. 23.40 går planet till Bangkok, sen byta plan IGEN för att flyga till Phuket där vi ska spendera första veckan. Bokat ett hotell som heter Alpina Phuket Nalina Resort & Spa.
Bilder från hotellet. hahah ooonice
kommer bli sjuuuuuukt nice att vara utomlands! äta mango, ananas, thaimat, sola, bada,snorkla, shoppa osvosv!
vi ska åka till:
Phuket

Krabi

Koh Samui

och säkert många fler ställen! vi ska resa runt lite :)

brb sola

sova hos emma på altanen gillar vi

och chips har vi!!

@ claras place

sen ska vi äta pizza heido

4 månader <3

idag har vi 4 månader tillsammans jag och Rasmus! vid 11 åkte vi in till stan och åt på Taco Bar, sen bio, vi såg "Bad teacher". sen gick vi runt i lite affärer och innan  vi åkte hem fick jag 10 röda rosor! ÅÅÅHHHHHHHH NAAAAAAAAAW!

när vi kom hem packade vi lite grejer sen åkte vi ut på sjön! sjukt varmt idag, det var 26 grader när vi vaknade klockan 10 på morgonen. hur sjukt?!?! sen mitt på dagen var det kvavt som värsta öknen! gick knappt att vara ute!

vi åkte till en mysig ö och grillade kött och umgicks med massa trevligt folk. (rasmus familj, hans kompis adde och hans pappa och brorsa, alex, rasmus kusin och faster och farbror) sen åkte rasmus ring efter båten och sen hans pappa ;) haha! slutade med att vi hoppade från deras brygga och sen åkte fyrhjuling hem! när vi kom hem var det typ 20 grader och det var liksom 11 på kvällen..? de sa på tv att det skulle regna och åska men vi har inte märkt av något hah! sverige är nya sahara öknen liksom snart går det runt kameler överallt ;)

nu ska vi lägga oss i sängen och mysa och kolla på film!

middag i stan!

om ett tag ska vi gå till bussen och sen åka till stan.. IGEN! hehe blir så på sommaren ;) vi ska möta hans föräldrar och äta middag, myyys! idag har vi bara chillat vid varsin dator och duschat och tagit det lugnt, lyssnat på musik osv. det är fett knas väder men kör på shorts iallafall!

pusseeeeen

tisdag

vi var i sthlm och shoppa. såg en kort tant. hahahaha

monday

jag,rasmus och hans familj åkte fyrhjuling ner till deras brygga och sen åkte vi till ett supermysigt ställe och grillade hamburgare. sen åkte vi tillbaka och hans syrra badade fast det var typ iiiiiiiiiskallt!

bloggriket

registrer din blogg här och få fler besökare. huuuuuuur enkelt som helst och funkar!