Daily Food

Har fått förfrågan om att berätta lite hur en vanlig mat-dag ser ut för mig och självklart kan jag visa det! Räknar inte kalorier men vet hur mycket jag behöver för att få energi. Ibland tar jag mer och ibland mindre mat beroende på hungerkänsla, hur mycket energi jag behöver osv!

8.00 Frukost är det viktigaste målet på dagen och jag är en riktig frukostmänniska! Jag ÄLSKAR frukost! Brukar oftast bli en smoothie/hallon&kvarg + en fullkornsmacka + kaffe. 
 
10.00 Brukar bli en banan till mellanmål vid den här tiden då magen ofta kurrar på lektionen!
 
12.00 Lunchen i skolan brukar bli det "sämsta" målet på dagen då det inte alltid finns bra valmöjligheten. Försöker ta den bästa kolhydratskällan som går dvs potatis, bulgur eller ris, sen en proteinkälla i form av kyckling/fisk/korv/köttbullar eller vad som bjuds på och sen MASSA grönsaker. Brukar även äta en knäckemacka till maten.
 
15.00 Är jag i skolan köper jag en fullkornsmacka + banan och är jag hemma brukar det oftast bli samma som frukosten. Just nu är jag inne i en kvargperiod. Jag blandar lättkvarg med 1/3 skopa french vanilla från Fitnessguru och vips har jag nyttig, god o mättande kvarg som jag oftast toppar med tinade hallon eller kiwi.
 
18.00 Middag, här brukar jag ofta få bestämma väldigt fritt hemma. När jag orkar lägga ner mer tid på min mat så blir det proteinplättar, omelett, lax/kyckling i ugn med bulgur/rotfrukter och kycklingsallad men ibland blir det mer basic saker som familjen äter. Då kan det bli allt från kycklinggryta till köttbullar och makaroner!
 
21.00 Något kvällssnack beroende på hur hungrig jag är och om jag har tränat! Efter träning blir det oftast en proteinshake och en banan, annars brukar det bli lite frukt, bär, kvarg eller nötter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0